Marketing internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Coraz więcej firm przenosi się do internetu, posiada własne strony www, sklepy online, strony produktowe, które należy wypromować. Konkurencja jest bardzo duża, więc trzeba korzystać z wielu narzędzi e-marketingowych, by witryna stała się popularna, znajdowała się wysoko w Google oraz pomagała w promocji oferty firmy w sieci. Tak naprawdę marketing internetowy wspiera działalność firm, a także wpływa na ich pozytywny wizerunek. A jak wiadomo budowanie wizerunku w sieci jest bardzo ważne i pozwala wyróżnić się pośród konkurencji.
Czym tak naprawdę jest marketing internetowy?
Marketing internetowy to więc wszelkie działania, które składają się na strategię marketingową w sieci, opracowywaną w celu wprowadzenia na rynek produktu, jego promocji oraz przedstawienia marki w taki sposób, by stała się atrakcyjna dla klientów. Wszystkie te działania odbywają się w internecie i zmierzają do zwiększenia widoczności firmy, jej rozpoznawalności oraz budowania pozytywnych skojarzeń. Marketing internetowy promuje samą markę, jej produkty i usługi. Strategia e-marketingowa może być skupiona na samej firmie lub jej ofercie. Ma ona wzmocnić więź pomiędzy firmą a użytkownikiem sieci. Odbiorcy promocji mają dużo większą rolę w internecie, ponieważ mogą brać udział w promocji marki i uczestniczyć w działaniach marketingowych. Jeśli uda nam się ich zaangażować, będą wykazywać większe przywiązanie do marki, najprawdopodobniej skorzystają z jej oferty i w dodatku polecą ją innym.
W Technetium specjalizujemy się w działaniach z zakresu marketingu internetowego. Budujemy strategie e-marketingowe i realizujemy po kolei ich założenia. Dokładne zaplanowanie kolejnych działań i czasu ich prowadzenia jest bardzo ważne, dlatego zawsze jasno określamy cele, jakie chcemy osiągnąć i skupiamy się na ich realizacji za pomocą narzędzi marketingu online.
Jakie działania z zakresu marketingu internetowego oferujemy swoim Klientom?
- pozycjonowanie stron www oraz pozycjonowanie sklepów online - profesjonalne pozycjonowanie stron www i sklepów online wpływa na ich popularność i rozpoznawalność w sieci. Wszyscy korzystamy z pierwszych kilku stron znajdujących się w wynikach wyszukiwania. Z tego względu Twoja strona również musi znajdować się w czołówce Google, aby została znaleziona przez klientów.
- pozycjonowanie szerokie - pozycjonujemy również metodą "long tail". Wielowyrazowe frazy umożliwiają jeszcze lepsze promowanie Twojej oferty, a także zapewniają szybkie i konkretne rezultaty. To zdecydowanie rodzaj pozycjonowania dla wymagających klientów, którzy chcą najskuteczniej wypromować produkty w sieci.
- pozycjonowanie lokalne - lokalne firmy, które swoją ofertę kierują do klientów w najbliższej okolicy, powinny postawić właśnie na pozycjonowanie lokalne. Pomagamy im rozwinąć działalność na lokalnym rynku poprzez promowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania i utworzenie wizytówki Google Moja Firma.
- kampanie Google AdWords - prowadzimy różne kampanie Google AdWords. Skupiamy się na linkach sponsorowanych, reklamie display oraz remarketingu. Zawsze określamy, która kampania będzie najlepsza dla Klienta. Google AdWords to jedna z najskuteczniejszych strategii reklamowych w sieci, która trafia bezpośrednio do grupy docelowej, dlatego jest tak popularna.
- content marketing - unikatowe treści na stronie www wpływają na sukces w Google. Wyszukiwarka dokładnie się im przygląda i obdarza zaufaniem tylko strony z wartościowym contentem. To dlatego oferujemy profesjonalny copywriting, wykonujemy opisy produktów, prowadzimy blogi firmowe i poradniki, budując Twój wizerunek eksperta, a także dokonujemy wpisów na forach internetowych, zamieszczamy artykuły sponsorowane, tworzymy infografiki.
- marketing szeptany - polecanie produktów i usług przez innych często przekonuje nas do skorzystania z oferty danej firmy. To dlatego w Technetium korzystamy z działań marketingu szeptanego polecając Twoją ofertę użytkownikom sieci. Wyróżniamy produkty, zwracamy uwagę na korzyści usług, wywołujemy dyskusje na ich temat, umieszczamy pozytywne opinie na stronach. W ten sposób budujemy pozytywny wizerunek marki i jej produktów.
- profile w mediach społecznościowych - media społecznościowe są miejscem, gdzie użytkownicy najczęściej dzielą się informacjami i opiniami, wymieniają poglądy, udostępniają wydarzenia i ciekawe oferty. Dla wzmocnienia działań marketingowych w internecie Twoja firma powinna posiadać profil w mediach społecznościowych np.: na Facebooku, gdzie będziesz informować klientów na temat nowości oraz wejdziesz z nimi interakcję, co jest bardzo ważne.
- reklama bannerowa - umieszczamy bannery na stronach www, które przekierowują do Twojej witryny. To forma reklamy internetowej, która najlepiej rzuca się w oczy, szczególnie jeśli zostanie zaprojektowana w ciekawy sposób. A przecież grafika jest naszą specjalnością.
- e-mail marketing - kampanie e-mail marketingowe budują trwałe relacje z klientami, ale też pozwalają trafić do nowych klientów i budują określony wizerunek marki. Dobrze przeprowadzona kampania e-mailingowa zwraca uwagę na firmę i jej ofertę, przekonuje odbiorców do odwiedzenia jej witryny, a szczególnie do zrobienia zakupów online.
- audyt stron www i optymalizacja stron internetowych - zaoptymalizowanie strony pod kątem SEO jest bardzo ważne, aby można było w ogóle rozpocząć działania marketingu online. Sprawdzamy jej wiele parametrów, eliminujemy błędy i dodajemy wartościową treść. Odpowiednio przeprowadzony audyt pozwala na zaplanowanie działań i ich skuteczne wdrożenie.