Pozycjonowanie lokalne polega na takim promowaniu serwisu, które ma na celu jego jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania powiązanych z daną lokalizacją. Dla strony www ustalane są frazy, które wiążą się bezpośrednio z obszarem działania firmy lub rynkiem docelowym. Wówczas użytkownicy przeglądarki mogą szybciej odnaleźć interesującą ich ofertę z danego województwa, dzielnicy, miasta, a nawet ulicy.
Google obecnie przygotowując dla użytkownika wyniki wyszukiwania używa narzędzia geolokalizacji. Wyszukiwarka automatycznie generuje odpowiedzi na zapytanie na podstawie naszej lokalizacji, nawet bez wskazania na konkretne miejsce we wpisywanych hasłach. Tym samym pozycjonowanie lokalne zyskuje jeszcze większe znaczenie, bo Google biorąc pod uwagę fraz z lokalizacją wybiera strony www do rankingu wyników wyszukiwania.
Istotnym narzędziem w pozycjonowaniu lokalnym jest także wizytówka Google Moja Firma. Dzięki niej firma jest widoczna na mapie Google. Wiele osób właśnie w ten sposób szuka konkretnych miejsc, instytucji czy firm, ponieważ jednocześnie pomaga to sprawdzić na mapie odległość oraz trasę do punktu docelowego. Ponadto pozycjonowanie w Google Maps, czyli pozycjonowanie na Mapach Google daje możliwość odnalezienia restauracji, aptek, banków, sklepów i innych placówek w danej okolicy. Google przygotowuje ich listę na bazie danych o lokalizacji użytkownika. Tym samym będąc nawet w innym mieście można szybko sprawdzić, gdzie znajdują się konkretne miejsca. To dodatkowa szansa dla lokalnych firm, by zdobyć klientów w postaci nie tylko mieszkańców regionu, ale też turystów i przyjezdnych.
Optymalizacja strony – pierwszy krok do skutecznego wypozycjonowania witryny
Pozycjonując każdy serwis dokonujemy również jego optymalizacji, ponieważ często błędy na stronie lub jej powielona treść uniemożliwiają osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, mimo nawet najskuteczniejszej promocji w sieci. Technetium wyszukuje i eliminuje bariery, które nie pozwalają na wykorzystanie maksymalnego potencjału witryny. Analizujemy dokładnie jej wszystkie składniki pod kątem SEO. Tylko wówczas można efektywnie pozycjonować stronę, kiedy jest ona w pełni funkcjonalna i poprawnie działa. Bez względu na rodzaj pozycjonowania optymalizacja serwisu staje się tutaj niezbędna. Pozycjonowanie lokalne również wymaga sprawnie działającej witryny z unikatową treścią.
Pozycjonowanie lokalne strony internetowej ma wiele korzyści. Należą do nich między innymi:
Etapy współpracy - jak w Technetium współpracujemy z klientami ?
Usługa pozycjonowania lokalnego obejmuje następujące etapy:
W pozycjonowaniu lokalnym istotną rolę odgrywa geolokalizacja, dzięki której Google personalizuje wyniki wyszukiwania dla poszczególnych użytkowników. W ten sposób internauta przebywający w danym momencie w Rzeszowie, w odpowiedzi na zapytanie "biuro nieruchomości" otrzyma wyniki dotyczące przedsiębiorstw działających właśnie w tym mieście, a nie w Warszawie. Dzięki temu nawet niewielkie firmy z mniejszych miejscowości, które nie miałyby szans w starciu z najbardziej konkurencyjnymi firmami z dużych miast, mogą dotrzeć do klientów.
Każde przedsiębiorstwo określa region, w obrębie którego działa. Sklepy internetowe prowadzące sprzedaż wysyłkową najczęściej obsługują klientów na terenie całego kraju. Duże przedsiębiorstwa i korporacje podsiadające oddziały w wielu miastach Polski, działają w podobny sposób. Takim firmom zaleca się więc pozycjonowanie ogólne, dzięki któremu mogą być widoczne dla użytkowników z całego kraju. Z kolei małe przedsiębiorstwa, sklepy stacjonarne, czy punkty usługowe, których działalność jest powiązana ściśle z danym miastem lub regionem potrzebują zupełnie innych sposobów na promowanie swojej działalności. Z reguły fryzjer nie będzie dojeżdżał do klienta z drugiego końca Polski, a większość internautów nie będzie zainteresowana ofertą hydraulika, który mieszka 100 km dalej. Dla firm, których zasięg terytorialny jest ograniczony, stosuje się właśnie pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne korzysta również z narzędzia Google Moja Firma. Pozwala ono każdemu przedsiębiorcy zaznaczyć swoją lokalizację w mapach Google. Użytkownicy sieci często właśnie w ten sposób poszukują usług w pobliżu swojej lokalizacji. To szczególnie przydatne narzędzie dla sklepów, banków, aptek oraz firm prowadzących działalność gastronomiczną. Korzystają z niego nie tylko lokalni mieszkańcy, ale także osoby przyjezdne, dla których wybór usług często determinowany jest odległością która dzieli ich od danego miejsca. Dla firm, które są widoczne na mapie jest to dodatkowa okazja do pozyskania nowych klientów.
Najważniejszym krokiem, jaki należy podjąć w celu skutecznego pozycjonowania jest wdrożenie działań optymalizacyjnych. Aby Twój biznes był widoczny w najbliższej okolicy, musisz podkreślić na stronie w jakim obszarze działasz. Przede wszystkim należy zadbać o to, aby na stronie znalazły się dane teleadresowe. Warto umieścić je nie tylko w zakładce "kontakt", ale również na stronie głównej lub stopce. Klientom, którzy posiadają kilka oddziałów lub oferują swoje usługi w różnych lokalizacjach, proponujemy wykonanie osobnych podstron.