Marketing szeptany istnieje w zasadzie od zawsze. Wszyscy polecamy sobie pewne produkty i usługi, dzielimy się opiniami, wymieniamy doświadczenia. Jednak obecnie marketing szeptany zaczął być wykorzystywany jako narzędzie w marketingu online. Działania prowadzone w jego zakresie skupione są na promocji produktu poprzez wywołanie dyskusję na jego temat. Zaliczamy do nich więc rozmowy prowadzone w internecie, działania jawne i niejawne. Marketing szeptany jawnie stosują ambasadorzy marek, influencerzy. Niejawnie mamy z nim do czynienia na forach internetowych, blogach, w komentarzach, rekomendacjach i wówczas są to działania czysto marketingowe.
W Technetium zajmujemy się profesjonalnie marketingiem szeptanym. Jako usługa daje wiele korzyści:
Co więcej ważną zaletą marketingu szeptanego jest łagodzenie negatywnych komentarzy i opinii. Na forach i grupach dyskusyjnych zakładane są nawet oficjalne profile firm, z których można bezpośrednio odpowiadać na negatywne komentarze. Marketing szeptany stosowany jest więc także do poprawy wizerunku marki, łagodzenia sporów i odzyskania korzystnego wizerunku.
Jak wygląda marketing szeptany w internecie?
Marketing szeptany na przestrzeni lat zaczął przybierać różne formy. Zdecydowanie najczęściej stosowaną jest community marketing, czyli promowaniu produktów na forach internetowych, w społecznościach, grupach dyskusyjnych, wywoływaniu na ich temat rozmów i ukazywaniu zalet. Inna znana forma marketingu szeptanego to brand blogging. Artykuły na blogach są nastawione na promowanie oferty firmy w sieci, mają wpływ na tworzenie nowych trendów, kształtowanie opinii. Często kojarzony z marketingiem szeptanym jest również marketing wirusowy. Polega na stworzeniu przekazu, który jest wyjątkowo atrakcyjny dla użytkowników. To film, mem, wpis w mediach społecznościowych, który będzie chętnie udostępniany i wywoła pozytywne skojarzenia z danym produktem. W ten sposób opinia o nim bardzo szybko rozprzestrzeni się w internecie i to przy minimalnym nakładzie pracy.
Dlaczego marketing szeptany jest tak skuteczny?
Ogromna liczba użytkowników zanim dokona zakupu danego produktu lub zdecyduje się na skorzystanie z oferty konkretnej firmy, szuka opinii w internecie, które potwierdzą słuszność planowanego wyboru. Komentarze innych użytkowników są postrzegane jako wiarygodne i decydują często o podjęciu decyzji. Samą reklamą mało kto się kieruje, ale rekomendacje innych mają zdecydowanie wyższą rangę.
Jak to robimy w Technetium?
Chociaż marketing szeptany wydaje się się nie wymagać planowania działań, bo przecież wpisy na formach, w mediach społecznościowych, na blogach mogą być dokonywane w każdej chwili, to jednak kampanie reklamowe tego typu muszą być starannie przygotowane. W naszej Agencji krok po kroku wykonujemy kolejne działania z zakresu marketingu szeptanego, by był on maksymalnie skuteczny i przyniósł oczekiwane korzyści dla Klientów.
1. Przygotowujemy bazę medialną - wykaz forów, grup dyskusyjnych, stron tematycznych
2. Planujemy konkretne działania, by osiągnąć zamierzone cele
3. Tworzymy harmonogram publikowanych wpisów i komentarzy
4. Wdrażamy kampanię reklamową, wykonują zaplanowane działania
Marketing szeptany a pozycjonowanie stron www
Wspomnieliśmy o tym, że marketing szeptany wspiera pozycjonowanie stron www. Dzięki wpisom na forach internetowych i innych stronach tematycznych można budować bazę linków prowadzących do strony www. Jednak nie powinna to być podstawowa metoda pozyskiwania linków, dlatego marketing szeptany jest traktowany jako dodatkowy sposób, skuteczne wsparcie podczas linkowania. Przynosi pozytywne efekty między innymi przyspieszając indeksowanie podstron. Działania wchodzące w jego skład są również wysoce bezpieczne, należy jednak pamiętać o wyborze odpowiednich forów internetowych, zarówno po względem tematyki, jak i wiarygodności (nie mogą być to strony ze spamem). Linkujemy także podstrony, a nie strony główne. Poza tym linki powinny być naturalnie wplecione w wypowiedzi, by wyglądały na spontaniczne, więc nie mogą pojawiać się w każdym wpisie.
Jesteś zainteresowany usługą marketingu szeptanego? Chcesz promować swoją ofertę w sieci w najbardziej naturalny sposób? Przygotujemy dla Ciebie kampanię w ramach marketingu szeptanego!
W dobie, gdy tradycyjne reklamy nie cieszą się zbyt pozytywnym odbiorem wśród ogółu społeczeństwa, content marketing jest postrzegany jako wartościowy i ciekawy sposób komunikacji firm z odbiorcami. Dzięki tej metodzie klient nie czuje się zarzucony informacjami i nachalnym przekazem reklamowym. Marketing treści opiera się na zrozumieniu potrzeb klienta i podsunięciu mu najlepszego dla niego rozwiązania.
Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to zespół działań, którego celem jest bezpośrednie dotarcie do odbiorcy z komunikatem o danej firmie bądź jej konkretnej usłudze/produkcie. Działanie to ma na celu pobudzenie wśród internautów dyskusji, w sposób całkowicie naturalny. Dodatkowo, marketing szeptany umożliwia pozyskanie wysokiej jakości linków dzięki forom dyskusyjnym, na których najczęściej jest prowadzony. Takie działania wpływają na poprawę pozycji twojego serwisu w Google.
Marketing szeptany to jeden z najbardziej efektywnych sposobów promocji firmy w Internecie. Zanim klient dokona zakupu lub wybierze usługę konkretnej firmy, chce upewnić się co do słuszności swojej decyzji, dlatego poszukuje opinii innych. Dla wielu internautów fora dyskusyjne stanowią wiarygodne źródło informacji i mają duży wpływ na decyzje zakupowe. Stosowanie buzz marketingu może więc przynieść firmie bardzo duże korzyści.
W TECHNETIUM od 2005 roku pomagamy firmom zaistnieć w Internecie. Dzięki tak dużemu doświadczeniu, znamy mechanizmy zachowań użytkowników sieci i wiemy jak zainteresować ich ofertą. Nasze działania w ramach buzz marketingu pozwalają na przekazanie komunikatów, które mają istotny wpływ na wizerunek marki. Marketing szeptany realizujemy m.in. na forach internetowych. To doskonałe miejsce ze względu na dużą liczbę użytkowników odwiedzających tego typu miejsca oraz z uwagi na ich częsty podział pod względem tematyki lub regionu. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że trafimy do odpowiedniej grupy docelowej znacznie wzrasta.
W Agencji TECHNETIUM kierujemy się zasadami, które pozwalają nam osiągać wysoką skuteczność. Przede wszystkim realizujemy je w oparciu o etyczne praktyki. Nie spamujemy linkami kierującymi do oferty, lecz pobudzamy dyskusję na jej temat i zachęcamy użytkowników do wypowiedzi. Bierzemy czynny udział w wymianie opinii i spostrzeżeń, reagujemy na zapytania i wywołujemy pozytywne reakcje. Dzięki temu cały proces przebiega w sposób naturalny i nienachalny dla użytkowników, którzy zainteresowani ofertą chętniej klikają w odnośnik kierujący do niej.
Marketing szeptany to proces wymagający starannego planowania i opracowywania kampanii. Warto jednak podjąć się tego wysiłku, ponieważ w zamian można otrzymać widoczne efekty wzrostu sprzedaży i zwiększenia liczby klientów.