Pozycjonowanie szerokie inaczej nazywane jest metodą długiego ogona („long tail”). Polega ono na ustaleniu dla strony www długich, wielowyrazowych i nieraz skomplikowanych fraz, dzięki którym wzrasta odwiedzalność witryny. Najczęściej są one wyszukiwane przez użytkowników, zdecydowanych na konkretne usługi lub zakupy, stąd pozycjonowanie szerokie zwiększa konwersję na stronie. Można powiedzieć, że przyciąga ono tych klientów, którzy są na ostatnim etapie procesu decyzyjnego i tylko krok dzieli ich od wybrania akurat Twojej oferty.
Grupa fraz pozycjonowania z długiego ogona może wywołać nawet 80% ruchu z wyszukiwarki internetowej. To więc strategia pozycjonowania dla osób wymagających, które oczekują konkretnych oraz spersonalizowanych działań dających szybkie i konkretne rezultaty.
W szczególności pozycjonowanie szerokie jest zalecane dla sklepów internetowych, chociaż oczywiście jest ono tak samo efektywne w przypadku innych witryn. W przypadku sklepu online frazami często są nazwy produktów, ich cechy a nawet dane techniczne. Pomaga to znaleźć użytkownikowi konkretny produkt, na który jest on już zdecydowany. Najważniejsze więc, by sklep internetowy, który go oferuje znalazł się możliwie wysoko w rankingu wyszukiwarki.
Jednak, aby pozycjonowanie szerokie mogło przynieść korzyści dla strony www, musi ona najpierw przejść proces optymalizacji. Na czym on polega? Optymalizacja to dokładna analiza strony oraz poprawa znajdujących się na niej błędów. Zakłada ona również sprawdzenie i dostosowanie treści serwisu pod kątem SEO. Wszystkie jego elementy muszą być unikatowe, w szczególności teksty, w których umieszczane są słowa kluczowe. Wyeliminowanie barier zaistniałych na witrynie wpływa na jej właściwą indeksację oraz późniejsze skuteczne działania promocyjne.
Pozycjonowanie szerokie wymaga również pozyskania wartościowych linków, które będą odwoływać się do naszej strony internetowej. Zazwyczaj pochodzą one z artykułów, komentarzy, innych stron www i blogów. Należy omijać tutaj niskiej jakości źródła i mało wiarygodne witryny.
Jakie konkretne korzyści niesie pozycjonowanie szerokie?
Współpraca z Technetium obejmuje następujące etapy:
Zastanawiasz się czy pozycjonowanie szerokie jest dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem? Skontaktuj się z nami! Doradzimy jak możesz osiągnąć sukces w internecie.
W pozycjonowaniu szerokim stosuje się tzw. fraz long tail, czyli złożone z wielu słów. Użytkownicy po wpisaniu ogólnej frazy w wyszukiwarkę, często nie są usatysfakcjonowani wynikami. W takiej sytuacji doprecyzowują zapytanie poprzez dopisanie kolejnych słów. Tak powstaje właśnie fraza long tail. Dzięki temu użytkownicy szybciej i skutecznej odnaleźć te produkty, których poszukują. Pozycjonowanie na nie strony internetowej lub sklepu online posiada wiele zalet, dlatego jest często wykorzystywane w strategii promowania.
Statystyki informują, że frazy z długiego ogona generują nawet 80% wejść na stronę. Sformułowania odnoszą się często do konkretnych właściwości produktu. Załóżmy, że użytkownik chce kupić rower. W tym celu wpisuje w wyszukiwarkę hasło rowery "rowery". W odpowiedzi pojawiają się wyniki prezentujące rowery górskie, miejskie, szosowe, dziecięce i wiele innych. Użytkownik ma jednak sprecyzowane potrzeby. Chce, aby był to rower do jazdy po mieście, jest kobietą więc naturalnie poszukuje damki, a do tego fajnie byłoby, gdyby rower miał koszyk. W miejsce ogólnej frazy wpisuje więc "rower miejski damski z koszykiem". Dzięki temu Google generuje wyniki odpowiadające potrzebom użytkownika i kierujące do ofert, gdzie może dokonać zakupu poszukiwanych produktów.
Pozycjonowanie szerokie rekomendowane jest w szczególności dla sklepów internetowych. Zapewnia też świetne efekty w przypadku portali branżowych i informacyjnych, serwisów z opiniami i recenzjami oraz innych rozbudowanych witryn z dużą ilością podstron.
Korzystając z pozycjonowania szerokiego, mamy możliwość generowania naprawdę wartościowego ruchu. Liczba osób, jaka trafi na stronę przypadkowo będzie znikoma, dlatego ten rodzaj pozycjonowania to większa szansa na dotarcie do grupy docelowej.
Pozycjonowanie szerokie pozwala pozyskać klientów, którzy trafiają na twoją stronę świadomie i celowo. Wielu z nich już na etapie wpisywania frazy w wyszukiwarkę jest zdecydowanych na zakup, dlatego pozycjonowanie szerokie przekłada się na wzrost sprzedaży.
Pozycjonowanie na frazy ogólne jest znacznie popularniejsze, jednak ze względu na dużą konkurencję w sieci, mniejsze sklepy internetowe czy początkujące serwisy nie mają często szans w starciu z liderami, którzy od lat pracują na silną markę i są bardzo rozpoznawalne. Pozycjonowanie szerokie sprawia, że mniejsze biznesy nie muszą tracić energii na walkę z gigantami, a przy tym skutecznie mogą trafić do potencjalnych klientów.
Podejmując jakikolwiek rodzaj pozycjonowania należy pamiętać, że powinno być ono poprzedzone optymalizacją. Analiza serwisu pomoże wykryć niezgodności, przez które działania promujące byłyby mniej skuteczne. W TECHNETIUM znajdziemy i naprawimy wszystkie błędy. Sprawdzimy też treści pod względem unikalności oraz zawartości słów kluczowych. Pozycjonowanie szerokie wymaga również pozyskania naturalnych linków, dlatego zbudujemy dla ciebie bazę odnośników pochodzących z wysokiej jakości stron, które cieszą się dużym autorytetem wśród Google.