W dobie cyfryzacji każda firma, niezależnie od wielkości czy branży, powinna zadbać o swoją widoczność w internecie. Pozycjonowanie lokalne to klucz do przyciągania klientów z danego regionu, a w przypadku przedsiębiorstw działających na terenie Rzeszowa, efektywna strategia link buildingu może znacząco wpłynąć na poprawę widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym artykule przyjrzymy się, jak skutecznie budować lokalne linki, aby poprawić pozycjonowanie w Rzeszowie.
Lokalne linki to linki przychodzące (backlinks), które pochodzą z innych stron internetowych znajdujących się w tej samej lokalizacji co pozycjonowana strona. Posiadanie linków skierowanych z lokalnych źródeł daje sygnał wyszukiwarkom, że firma jest istotnym graczem w lokalnym ekosystemie internetowym.
Przy budowaniu lokalnych linków warto rozpocząć od badania własnych możliwości. Warto przyjrzeć się, z jakimi lokalnymi podmiotami można nawiązać współpracę, jakie wydarzenia lokalne są organizowane w Rzeszowie oraz na jakich forach i portalach lokalnych można pozyskać wartościowe linki.
Wiele lokalnych stron internetowych posiada katalogi biznesowe, w których można umieścić informacje o swojej firmie wraz z linkiem do strony internetowej. Zazwyczaj są to strony oferujące wpisy do branżowych baz danych. Przykładami mogą być portale lokalne, lokalne izby gospodarcze czy branżowe katalogi.
Optymalizacja strony pod kątem lokalnego SEO powinna obejmować również założenie i zoptymalizowanie profilu na Google Moja Firma. To nie tylko wpisuje firmę na mapę Google, ale także pozwala zdobywać lokalne linki z samej platformy Google.
Współpraca z lokalnymi podmiotami to nieocenione źródło wartościowych linków. Może to obejmować sponsoring wydarzeń, partnerstwo z lokalnymi instytucjami lub zaangażowanie w działania charytatywne. Lokalne organizacje często umieszczają logo sponsorów wraz z linkami na swoich stronach.